Om Tillväxtpodden

Historien bakom tillväxtpodden

Vi som ligger bakom det här projektet heter Niklas och Peter. Mer om oss hittar den nyfikne under fliken “Om Niklas och Peter”.

Sedan våra vägar möttes för dryga fyra år sedan har vi med ganska täta mellanrum kastat oss in i intressanta diskussioner om försäljning och marknadsföring, och då främst om den typen som handlar om att skapa tillväxt samt de utmaningar det innebär att driva större och mer komplexa säljprocesser.

Vi är lika intresserade av det strategiska som det taktiska nivån, samt lika fängslade av ledarskap och styrning som av den enskilde, moderna säljarens eller marknadsförarens utmaningar och framgångsformler.

Allt som oftast kommer vi in i dessa dialoger med olika ingångsvärden; Peter med konsultens granskade och (ibland) självklara metodiker, medan Niklas som har den mer vardagliga kommersiella ansvariges reflektioner och upplevda utmaningar. Tro oss, det har hänt att konsultens ramverk krockat med säljchefens “egenupplevda”… Dock, i de allra flesta fallen har vi lyckats resonerat oss fram till en bra lösning och gemensam förståelse för de utmaningar vi diskuterat.

 

Ambitionen med tillväxtpodden

Vår ambition med Tillväxtpodden är nu att kunna ta dessa dialoger till en ny nivå. Eftersom vi vet att det nästan alltid finns någon som är ännu mer expert än vad vi är på de områden som vi är intresserade av, så kommer vi helt enkelt att bjuda gäster till en diskussion där vi ställer frågor och diskuterar väl valda ämnen med experter, för att på så sätt kunna ge er de bästa svaren.

En sak vi tror kommer att utmärka oss är att vi kommer att vara aningen tuffare i grillningen av våra gäster än vad du kanske är van vid från andra poddar. Syftet är att verkligen dra nytta av våra gästers expertis och därför kommer vi att gå mer på djupet i ett väl valt antal frågeställningar och ge bra exempel för att du som lyssnare skall få med dig något av varje avsnitt.

Förhoppningen är att du ska vilja följa med oss på den här resan så att det blir precis lika mycket din tillväxtresa som vår.

Vi har valt trädet som logga eftersom vi tycker att det bättre än något annat symboliserar sund tillväxt; för att trädkronan ska kunna växa och nå nya höjder, behöver rötterna näring för en stabil och välmående grund. På samma sätt vill vi ge dig nya insikter och en bredare plattform, för att du som individ – liksom din organisation – ska kunna växa och nå era mål.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *